Wednesday, March 26, 2025
Home » විභාග කාල­ස­ට­හන විධි­මත් කිරීම කාලීන අව­ශ්‍ය­තා­වකි

විභාග කාල­ස­ට­හන විධි­මත් කිරීම කාලීන අව­ශ්‍ය­තා­වකි

by Gayan Abeykoon
March 19, 2025 4:00 pm 0 comment

2026 වසරේ සිට සියලු විභාග නිශ්චිත කාල­ස­ට­හ­න­කට අනුව පව­ත්වන බවත්, ඒ අනුව එක් එක් විභා­ගය සඳහා දින, කාල­ව­ක­වානු ස්ථිර වන බවත් විභාග කොම­සා­රිස් ජන­රාල් අමිත් ජය­සු­න්දර මහතා පසු­ගි­යදා ප්‍රකාශ කොට තිබිණි. ඒ අනුව 5 ශ්‍රේණිය ශිෂ්‍යත්ව හා උසස් පෙළ විභාග සුපු­රුදු පරිදි අගෝස්තු මාස­යේ­දීත්, සාමාන්‍ය පෙළ විභා­ගය දෙසැ­ම්බර් මාස­යේ­දීත් පැවැ­ත්වෙන අතර, රජයේ සෙසු විභාග ද නිය­මිත කාල­ස­ට­හ­න­කට සහ ස්ථිර ක්‍රම­වේ­ද­ය­කට අනුව පැවැ­ත්වෙන බව හෙතෙම සඳ­හන් කළේය.

රටක අධ්‍යා­ප­නය පිළි­බඳ විශ්ව­ස­නී­ය­ත්වය හා සුර­ක්ෂි­ත­භා­වය ඇති­කි­රීම සඳහා මෙවැනි නිශ්චිත කාල­රා­මු­ව­කට අනුව අධ්‍යා­පන පද්ධ­තිය සකස් වී තිබීම අනි­වාර්ය අව­ශ්‍ය­තා­වකි. මෙය රටේ ඇති­ක­රනු ලබන අධ්‍යා­පන ප්‍රති­සං­ස්ක­ර­ණ­වල මූලික පිය­ව­රක් වශ­යෙන් ද සැල­කිය හැකිය.

කොවිඩ් වසං­ග­තය සහ පාස්කු ඉරු­දින ප්‍රහා­රය නිසා මතු වූ අය­හ­පත් සමාජ පරි­ස­රය හේතු­වෙන් රටේ අධ්‍යා­පන පද්ධ­තියේ නිශ්චිත කාල­ස­ට­හන බිඳ­වැ­ටුණු බව අප සැම දන්නා කාර­ණ­යකි.

රටේ පව­තින අධ්‍යා­පන පද්ධ­තිය පිළි­බඳ පොදු සමා­ජයේ විශ්ව­ස­නී­ය­ත්වය බිඳ­වැ­ටීම සිසු ජීවි­ත­ව­ලට විශාල වශ­යෙන් බල­පාන අතර, බොහෝ පිරි­සක් ශ්‍රී ලාංකේය අධ්‍යා­ප­න­යෙන් පිටමං කිරී­මට ද එය හේතු­කා­රක වූ බව සත්‍ය­යකි.

ගෙවුණු වසර හයක කාල­සී­මාව මුළුල්ලේ අපට නිශ්චිත පාසල් වාර විභාග, නිවා­ඩුව, ප්‍රති­ඵල නිකුත් කිරීම යන කරුණු පොදු­ජන මනසේ තිබූ චිත්‍රය සමඟ සම­පාත වූයේ නැත. විභාග පැවැ­ත්වීම, පාසල් ඇර­ඹීම, නිවාඩු දීම පිළි­බඳ ජන­තාව දැන ගත්තේ ජන­මා­ධ්‍ය­යෙන් මිස, ඔවුන් තුළ තිබූ සමාජ අව­බෝ­ධ­යෙන් නොවේ. එබැ­වින් පාසල් පැවැ­ත්වීමේ කාල­ස­ට­හන නිශ්චිත ක්‍රම­වේ­ද­ය­කට ගෙන­ඒම අත්‍ය­වශ්‍ය කාර­ණ­යකි.

යම්කිසි මට්ට­මක ආර්ථික හැකි­යා­වක් ඇති අය මේ මොහොතේ විදෙස් විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­වල පාඨ­මාලා හදා­රන අතර, තවත් පිරි­සක් වෙනත් වෘත්තීය පාඨ­මාලා කෙරෙහි යොමු වෙමින් අධ්‍යා­ප­නයේ ගම­න්මඟ වෙනස් කොට තිබේ. එමෙන් ම මේ නිසා ඇති වූ මාන­සික අව­පී­ඩන තත්ත්වය තුළ සිය­දිවි නසා­ගැ­නීම් වැනි තත්ත්ව­යන්ට යොමු වූ පිරිස් ද සිටි බව ජන­මාධ්‍ය වාර්තා කොට තිබිණි.

අධ්‍යා­ප­න­ය­ටත්, වාර විභාග හා වෙනත් විභාග සඳ­හාත් නිශ්චිත කාල­ස­ට­හන් පම­ණක් සකස් කිරී­මෙන් මෙකී සියලු අර්බුද විස­ඳෙන්නේ නැත. එහෙත් මෙය එක්තරා අන්ද­මක සාධ­නීය පිය­ව­රකි. එළ­ඹෙන වසරේ සිට එය නිවැ­රැ­දිව විධි­මත් ක්‍රම­වේ­ද­ය­කට පැවැ­ත්වී­මට කට­යුතු කරන බව අග්‍රා­මා­ත්‍ය­ව­රිය ද පසු­ගි­යදා ප්‍රකාශ කොට තිබිණි. මෙය රටේ සමස්ත ක්‍රම පද්ධ­ති­ය­ටම ඍජු ලෙස බල­පාන කාර­ණ­යකි. පාසල් නිවා­ඩුව සමඟ උත්සව සමය ආරම්භ වීම, උසාවි නිවාඩු දීම, නිවාඩු සමය කේන්ද්‍ර­ගත කර­ගෙන වෙනත් වාණිජ අවස්ථා නිර්මා­ණය වීම, ඒ කාල­ස­ට­හ­නට අනු­ග­තව පවුල් සංස්ථාවේ මාන­සික නිර­වු­ල්භා­ව­යට අදාළ කරුණු නිර්මා­ණය වීම ඒ අත­රින් කිහි­ප­යකි. එබැ­වින් මෙය ඉතා සරල කාර­ණ­යක් ලෙස මතු­පි­ටින් පෙනුණ ද කිසි­යම් ආකා­ර­යක සමාජ වැද­ග­ත්ක­මක් ඇති සුවි­ශේෂ තීන්දු­වකි.

කොරෝනා වසං­ග­තය සහ පාස්කු ඉරු­දින ප්‍රහා­රය යන සිදු­වීම් දෙකම ශ්‍රී ලාංකේය අධ්‍යා­ප­නයේ බර­ප­තළ කඩා­වැ­ටී­ම්ව­ලට හේතු­කා­රක වූ කරුණු විය. මේ නිසා පාසල් හැර­ගිය, අධ්‍යා­ප­න­යෙන් පිට­මංවූ පිරිස නිශ්චි­තව ගණ­නය කර නැති වුවද එම­ඟින් ඇති­වන සමාජ බල­පෑම ඉතා ප්‍රබල ය. පමා වී හෝ ඒ සඳහා ක්‍රම­වේද සකස් කිරී­මට යොමු­වීම අගය කළ යුත්තකි. දුරස්ථ සහ අඛණ්ඩ අධ්‍යා­ප­නය, ‘ඔන්ල­යින්’ අධ්‍යා­ප­නය ව්‍යාප්ත වූවා පම­ණක් නො ව, ග්‍රාමීය යටි­තල පහ­සු­කම් සංව­ර්ධ­නය මෙයට සම­ගා­මිව සිදු කෙරිණි. එමෙන්ම අධ්‍යා­පන නවෝ­ත්පා­දන ප්‍රති­සං­ස්ක­රණ සඳහා කිසි­යම් ආකා­ර­යක මුල­පි­රී­මක් ද මේ සඳහා කාලීන අව­ශ්‍ය­තා­වක් ලෙස ගොඩ­නැ­ඟුණු බව සඳ­හන් කළ යුතුය.

අධ්‍යා­ප­නය යනු රටක අනා­ග­තය උදෙසා කෙරෙන ඉතා බල­වත්ම සුවි­ශේ­ෂම සහ ප්‍රති­ඵ­ල­දා­ය­කම ආයෝ­ජ­න­යයි. හෙට ලෝක­යට ගැළ­පෙන බුද්ධි­මත් පර­ම්ප­රා­වක් නිර්මා­ණය වීම සඳහා අවශ්‍ය පසු­බිම සකස් වන්නේ මෙම­ඟිනි. දියුණු ලෝකයේ ධන­වත්, සංව­ර්ධිත රට­වල් අපේ­ක්ෂිත සංව­ර්ධන ඉලක්ක කරා ළඟා­වී­මේදී භෞතික සංව­ර්ධ­න­යෙන් අත්පත් කර ගත් දියු­ණු­වට වඩා අධ්‍යා­ප­නික සංව­ර්ධ­නය වඩාත් සුවි­ශේෂ කොට සැල­කුවේ ඒ හේතු­වෙනි.

කෙසේ නමුත් පමා වී හෝ ශ්‍රී ලංකාව මේ කට­යු­ත්තට මුල­පි­රීම පිළි­බඳ පොදු අර­මු­ණ­කින් යුක්තව කල්පනා කරන, සමාජ ප්‍රග­ම­නය අපේක්ෂා කරන සියලු දෙනා විවා­ද­ය­කින් තොරව අගය කළ යුතු කාර­ණ­යකි.

ජාතික අධ්‍යා­පන ප්‍රති­ප­ත්ති­යක් සකස් කිරීම, පවත්නා සාම්ප්‍ර­දා­යික විෂය මාලා සංශෝ­ධ­නය, ගුරු පුහුණු පාඨ­මාලා විධි­මත් කිරීම, ඒ සඳහා දෙස් විදෙස් සම්ප­ත්දා­ය­ක­යන් සපයා ගැනීම, අවශ්‍ය නම් නීති රීති සම්පා­ද­නය යන ව්‍යුහා­ත්මක ප්‍රති­සං­ස්ක­රණ මේ සඳහා අත්‍ය­වශ්‍ය වේ. එමෙන්ම ජන සමා­ජය තුළ ඒ සඳහා වන ආක­ල්ප­මය වෙනස සඳහා සන්නි­වේ­දන බල­පෑ­මක් ඇති­කි­රීම ද කාලා­නු­රූපී අව­ශ්‍ය­තා­වක් ලෙස සඳ­හන් කළ යුතුම ය.

ප්‍රමු­ඛතා හඳුනාගත් අධ්‍යා­පන ක්‍රම­ප­ද්ධ­ති­යක් සකස් කර ගැනීම සඳහා අවශ්‍ය වන විධි­මත් බල­පෑම, විභාග කේන්ද්‍රීය අධ්‍යා­පන ක්‍රමය වෙනු­වට කුස­ල­තාව හා අව­ශ්‍ය­තාව මුල්ක­ර­ගත් අධ්‍යා­ප­න­යක් නිර්මා­ණය කර ගැනීම ද එහි තවත් සාධ­නීය තත්ත්ව­යකි. එබැ­වින් පටු දේශ­පා­ල­නික දෘෂ්ටි­කෝ­ණ­යෙන් සහ සිය­ල්ලට විරුද්ධ වන විරෝ­ධා­කල්ප මන­සින් තොරව මෙකී නව අධ්‍යා­ප­නික ප්‍රති­සං­ස්ක­රණ අව­බෝධ කොට­ග­ත­යුතු ව ඇත. එය දීර්ඝ­කා­ලීන සැල­සු­ම්ස­හ­ගත ක්‍රියා­ව­ලි­යක්ම විය යුතුය. එහිදී ප්‍රාථ­මික අධ්‍යා­ප­නය හා පාසල් අධ්‍යා­ප­නය වඩාත් සුවි­ශේෂ වනු ඇත.

එවැනි සමාජ වෙන­සක් සඳහා ආක­ල්ප­මය වෙන­ස­කින් යුතුව බුද්ධි­මය දාය­ක­ත්ව­යක් අපේ­ක්ෂා­වෙන් රටේ අව­ශ්‍ය­තාව හඳුනා ගත් ජන මනස සහ බැඳුණු අධ්‍යා­පන ක්‍රම­වේ­ද­යක් මේ රටට ඉතා ඉක්ම­නින් අත්‍ය­වශ්‍ය වන්නේම ය.

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT