Home » මඟට බසි­න්නත් බැරි කල

මඟට බසි­න්නත් බැරි කල

by Gayan Abeykoon
November 7, 2024 1:00 am 0 comment

චිත්‍රා­ගාර දර්ශන මත්තේම සම­ස්තය දිග­හැ­රුණු ඒ කාලයේ සිනමා පට බොහො­ම­යක් වේදිකා නාට්‍ය­යක් ෂූට් කළා වැනි ගති­යක් ගෙන ආවේය. දෙබස් පවා, අති­ශය කෘත්‍රිම ආකා­රයේ හැඩ­යක් මතු කළේය. ඓති­හා­සික චිත්‍ර­පට දෙබස් ආදිය තේරුම් ගැනීම සඳහා පාඨ­කයා සෑහෙන පම­ණ­කට ඉති­හා­සය හදාරා තිබිය යුත්තේය. “අයියා ඔබ මා කැඳ­වා­ගෙන යන්නේ ඔබ සිටින රාජ්‍ය­යට ද…? ” “යන්ට එපා අයියා, යන්ට එපා” යැයි රුක්මණී දේවි­යගේ දෙබස් කාණ්ඩය සිහි­යට ගන්න. එය පසු­ක­ලෙක කොලු ගැටව් විනෝ­දය පිණිස භාවිත කරන ලද්දේ එහි ඇති අධි යථා­ර්ථ­වා­දී­භා­වය නිසා­මය.

බදුල්ල – මහි­යං­ග­ණය මාර්ගයේ ඇති අඹ­ග­හ­ඔය වංගුව  දැන් මළ­වුන්ගේ නග­ර­යක් සේ අප මත­ක­යට එන්නේය. සිසු­වියෝ දෙදෙ­න­කුට මර­ණයට පත් කර පම­ණක් නොව, සෑහෙන පමණ දෙනාගේ අත­පය මැදින් සහ අගින් කඩා දමන ලද්දේය. කොඳු කිහි­ප­යක්ම යකඩ පටි දමා තද කරන තැනට කට­යුතු කළ, බස් අන­තුර සිදු­වන්නේ මෙතැ­නය. ඔය ආකාර වංගු සහිත පාර­වල් දිගේ බස­යක් පැද­ගෙන යන්නා යනු, සංය­මයේ හොඳම එකෙන් සන්නද්ධ විය යුතු අයෙකි. වංගු බහුල මෙවන් මාවත් වනාහි හරි­යට නොගි­ය­හොත්, කන­ත්තට යන පාර වන්නේය. මෙම තීරුව පළ­මුව අව­ධා­ර­ණය කර­නුයේ ඔය වැනි චාරිකා සඳහා ප්‍රමි­ති­ගත රියැ­දු­රන් භාවිත කරන ලෙසය. එහෙම කිව්වා කියා අප ළඟ ඒ ගණයේ රියැ­දුරු බල­ඇණි නැත්තේය. බස් එකක් කතා කර­ගත් විට, ඒ සමඟ එන රියැ­දුරා සමඟ ගමන යනවා හැර, ඔහුට ලයි­සන් ඇත්තේ ද යනාදී කාරණා, අප පරි­ක්ෂා­වට ලක් කරන්නේ නැත. ලයි­සන් තිබුණා කියා ඔහුගේ පෙර වැරැදි ඇත්තේ ද නැද්ද යන්න ද අපට තහ­වුරු කර­ගත නොහැ­ක්කේය. දරු­වන් සමඟ යන චාරි­කා­වක් සඳහා සහ­භාගි වන රියැ­දුරා සමඟ විනාඩි දහ­යක පමණ සාක­ච්ඡා­වක්, සංවි­ධා­යක මණ්ඩ­ලය කළ යුතු යැයි මේ තීරුව යෝජනා කර­නුයේ, ඔය වැනි කාරණා අව­ධා­ර­ණය පිණි­සය. ඒ ආකා­රයේ ඉන්ට­වීව් එක­කට මුහුණ දුන් විට, යම් සංය­ම­යක්, රියැ­දුරු මනසේ ගොඩ නැඟෙන්ණේය. එය ගමන අව­සා­නය වන තෙක් තබා ගැනීම නඩේගුරාගේ කාර්යය විය යුත්තේය.

ශ්‍රීමත් ජෝන් කොත­ලා­වල ආර­ක්ෂක විශ්ව­වි­ද්‍යා­ලයේ සිසුන් චාරි­කාවේ යෙදුණු බස් රථයේ රියැ­දුරු තැන, රියැ­දුරු බල­ප­ත්‍රය අහි­මිවූ අයෙකු බව ඊයේ දින­මිණ සිය මුල් පිටු­වෙන් වාර්තා කළේය. බීම­තින් රිය පදවා අන­තු­රක් සිදු කිරීම සම්බ­න්ධ­යෙන් ඔහුගේ රියැ­දුරු බල­ප­ත්‍රය අධි­ක­ර­ණය මඟින් මාස පහ­කට අත්හි­ටුවා ඇති බව විම­ර්ශ­කයෝ අනා­ව­ර­ණය කර­ගෙන ඇත්තාහ. එහෙම අයෙක් මේ ආකා­ර­යට රිය පද­වන ලද්දේ කෙසේ ද යන්න තවම අනා­ව­ර­ණය වී නැත. එක්කෝ මේ ඩ්‍රයි­වර් මහතා, හොරට බල­ප­ත්‍ර­යක් සාදා­ගෙන තිබේ. නැති­නම් දඩ කොළ­යක් ලියා­ගෙන ඇතිවා විය හැකිය. ඔහු සිටින්නේ ද දැඩි සත්කාර ඒක­කයේ බැවින් ඇත්ත තත්ත්වය සොයා ගැනීම සඳහා තව දින කිහි­ප­යක් ගත­වෙ­නවා ඇත.

නඩු­ක­ර­යක් මඟින් මේ ආකා­ර­යට රියැ­දුරු බල­ප­ත්‍රය කැන්සල් කරවූ කල්හි, අපේ රියැ­දුරු මහ­තුන් සැලෙන්නේ නැත. එහෙ නඩුව යද්දී මෙහෙ බස් පදි­න්නේය. ඒ සඳහා භාවිත වන වංගු කිහි­ප­යක් ඇත. එකක් නම් රියැ­දුරු බල­ප­ත්‍රය නැති­වූවා කියා, පොලි­සියේ පැමි­ණි­ල්ලක් දමා, අලු­තින් ලයි­සන් එකක් ගැනී­මය. අනික දන්නා කියන රාල­හාමි කෙනෙක් වෙත කීයක් හරි අත මිට මොළවා, දඩ කොළ­යක් ලියා ගැනී­මය. මේ දෙයා­කාර වංගු ගැසී­මෙන් අව­සන් වන්නේ, අඹ­ග­හ­ඔය වංගුව වැනි ස්ථාන­හිදී ජීවිත හානි කර­මින් බසය කර­ණම් ගැසීම දක්වා ගමන් කිරී­මෙනි.

අපගේ පළමු ඉල්ලීම වන්නේ යම් රියැ­දු­රෙක්ගේ බල­ප­ත්‍රය අධි­ක­ර­ණ­යක් මඟින් තාව­කා­ලි­කව හෝ අත්හි­ටවූ වහාම ඒ බව මෝටර් රථ ප්‍රවා­හන කොම­සා­රිස් දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුවේ දත්ත පද්ධ­ති­යට පැය දෙක තුනක් තුළ, ඇතු­ළත් විය යුතු බවය. මෙය අදාළ අධි­ක­ර­ණය මඟින් කෙටි පණි­වි­ඩ­යක් ඔස්සේ ක්ෂණි­කව ද ඊළ­ඟට නඩු තීන්දුවේ පිට­ප­තක් තැපෑ­ලෙන් ද යන ආකාර අනුව සිද්ධ කළ හැකිය. රියැ­දුරු විනයේ පරිහානිය මේ ආකා­ර­යට ජීවිත සෑහෙන ප්‍රමා­ණ­ය­කට දින­පතා වග­කි­යන්නේ හෙයින්, මේ රටේ වහ­වහා නිවැ­රදි කළ යුතු ආස්ථා­න­යක් බවට එය පත්ව­න්නේය.

රථ­වා­හන අන­තුරු 150ක් පමණ මේ රටේ දින­පතා සිද්ධ වන්නේය.  අත­පය ආදිය කැඩී කාල­යක් ලෙඩ ඇඳේ ඉන්නා තත්ත්වයේ සිට සදා­කා­ලික අබ්බ­ගා­ත­භා­වය දක්වා මේ හේතු­වෙන් පුද්ග­ලයෝ අස­රණ වන්නාහ. ජීවිත හයක් පමණ දින­පතා මේ නිසා අපට අහිමි වන්නේය. උදෑ­සන හොඳින් හැඳ පැලඳ ගෙද­රින් නික්මී, මඟට බසිනා හය දෙනෙක් යළි ගෙදර එන්නේ මාර්ග අන­තුරු හේතු­වෙන් මළ­මිනී බවට පත්වී නම්, ඒ සඳහා ළඟ ළඟ විස­ඳු­මක් අව­ශ්‍යය. මේවා ආණ්ඩුවේ ලොකු පුටු ගත යුතු තීරණ නොවේ. ප්‍රවා­හ­නය සමඟ සම්බන්ධ ආය­තන එක­තුව වහා පිය­වර ගත­යුතු දේය. රථ වාහන පොලි­සිය මෙහි ක්‍රියා­ශීලි භූමි­කා­වක් නියෝ­ජ­නය කර­නවා ඇත.

ඔය ආකා­රයේ සැල­සු­මක් වහ­වහා නිමවා මහ­ජන නියෝ­ජි­ත­යන් වෙත යෝජනා පත්‍ර­යක් ලෙස ප්‍රවා­හ­න­යට සම්බන්ධ ආය­තන එක්වී ඉදි­රි­පත් කර, දැනෙන ක්‍රියා­මා­ර්ග­යක් ගත­යුතු බව දින­මිණ අද දවසේ අව­ධා­ර­ණය කර­න්නේය. එසේ නැත්නම් අපට සිදු වන්නේ, රුක්මනී දේවිය විසින් කපටි ආරක්ෂකයා චිත්‍රපටයේ පවසන දෙබස රියැදුරු මහතාට, කොඳුර කොඳුර ගමනේ යෑමටය.

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT