Home » වික­සිත භාර­තය ඉදි­රියේ අප

වික­සිත භාර­තය ඉදි­රියේ අප

by damith
October 5, 2024 1:00 am 0 comment

ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වා­දය සෞඛ්‍ය­ස­ම්පන්න වනුයේ, මැති­ව­රණ පැවැ­ත්වීම, රාජ්‍ය ආය­තන කාර්ය­ක්ෂ­ම­තා­වය, පුර­වැ­සියා වෙත වග­වීම වැනි අභ්‍ය­න්තර කාරණා මත්තේ පම­ණක් නොවේ. ඒ සඳහා අත්‍ය­ව­ශ්‍යම වනුයේ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික සත්කා­රය ය. ඍජු ද්වි පාර්ශ්වික සබ­ඳතා විෂ­යෙහි ශ්‍රී ලංකාව සමඟ නොබි­ඳිය හැකි පදනමක් ඇත්තේ ඉන්දි­යා­ව­ටය. එම සබ­ඳතා තර කර ගැනීම සහ අඛ­ණ්ඩව පව­ත්වා­ගෙන යෑම සඳහා ඊයේ දින ශ්‍රී ලංකා­වට පැමිණි, ඉන්දීය විදේශ අමාත්‍ය සුබ්‍ර­ම­නි­යම් ජය­ශං­කර් ‘නමස්තේ’ කියා මේ තීරුව විසින් පිළි­ග­න්නේය.

ජය සහ විජය යනු විෂ්ණු දේව අඩ­විය වූ වෛකු­ණ්ඨයේ ද්වාර පාල­කයෝ දෙදෙ­නාහ. අප දන්නා කියන ස්ථානහි ලොක්කන්ගේ කාමර සඳහා ඇතුළු වීමේ දී රැවුම් ගෙර­වුම් රාශි­යක් බල­න්නට වන්නේ, මේ දොරටු පාල­ක­ය­න්ගෙන්ය. සිය ආර­ක්ෂාව පතා ඇතුල් වෙන දොර අස­ලට ඒ ආකා­ර­යෙන් විෂ්ණු දෙවි තොමෝ පත් කර ගන්නා ලද්දේ ජය සහ විජය ය. ඔවුහු ලොක්කා ආරක්ෂා කිරී­මට යෑම නිසා විවි­ධා­කාර ශාප­යන්ට ලක්වූහ. ලක් වු ශාපයන් කරන කොට ගෙන වෙන­ස්කම් සඳහා මොවුහු නිතර භාජ­නය වූහ. සත්‍ය යුග­යේදී හිර­ණ්‍ය­ක­ශිපු සහ හිර­ණ්‍යාක්‍ෂ ලෙසත් ත්‍රේතා යුග­යේදී රාවණා සහ කුම්භ­කර්ණ ලෙසත් අව­සාන ද්වාපර යුග­යේදී ශිශු­පාල සහ දන්ත­වක්‍ර ලෙසත් ජය සහ විජය පත් වන්නාහ.

‘ජය’ චිත්‍ර­යට නැඟූ කල, ඔහුගේ වම් අතෙහි චක්‍රයකි, ඉහළ දකුණු අතේ ශංඛ­යකි. දෙවි­යන් නිම වන්නේ මිනි­සාගේ අතිනි. ඔහු ඒ සඳහා ගුරු කර ගන්නේ තවත් මිනි­සෙක් කියන හෝ ලියන ලද්දකි. ‘ජය’ගේ, දකු­ණ­තට ශංඛ්‍ය ලැබුණු කල්හි එය ජය ශංඛය බවට පත් වන්නේය. එවන් නාම­යක් සහිත වූ ඉන්දීය විදේශ අමා­ත්‍ය­ව­රයා දුටු වන මේ රාජ්‍යය සඳහා මිත්‍ර හැඟී­මක් මතුව එන්නේය. ඔහු නියෝ­ජ­නය කරන්නේ අස­ල්වැ­සි­යාගේ භූමි­කාව යැයි ලඝු කළ නොහේ. එහා ගෙදර සහ මෙහා ගෙදර අතර අර්බුද බහුල බැවින් අස­ල්වැ­සියා කියූ විට එදි­නෙදා තමන්ගේ නිවෙස් වට­පි­ටාව සමඟ ඉන්දීය – ශ්‍රී ලංකා අස­ල්වැසි භූමි­කාව පට­ලවා නොගන්නා ලෙස මේ තීරුව ඉල්ලා සිටි­න්නේය. හදි­ස්සි­ය­කට අස­ල්වැ­සි­යෙක් යන වහර අනුව පම­ණක් ද ඉන්දි­යාව දෙස අපට බැලිය නොහැ­ක්කේය. සම සුඛ දුක්ඛ යන ආකෘ­තිය අනුව සහ කලා­ප­යක් ලෙස ලෝක­යාට මුහුණ දීම සඳහා අප, ඉන්දි­යාව සහ අවට රට­වල් සමඟ එක පෙළට සිට­ගත යුත්තේය. එබැ­වින් ඉන්දීය භූමි­කාව සම්බ­න්ධ­යෙන් වූ තීර­ණා­ත්ම­ක­භා­ව­යක් අපට ඇත්තේය.

නොබැඳි පිළි­වෙත නම් අපගේ සදා­ත­නික විදේශ ප්‍රති­පත්ති මුද්‍රාව දැන් යල් පැන­ගිය එකකි. එම සීල් එක ගසා­ගෙන වචන හරඹ කළ හැක්කේ වුවද, රටේ අනා­ග­තය සඳහා වූ දර­දිය ඇදී­මක් බවට එය පත් කර ගත නොහැ­ක්කේය. දැන් තාලය වෙනස්ය. වෙනදා සතුරු කාණ්ඩ බවට සදා­කා­ලික වූ රට­වල්, එක් තැනක සතු­රන් ලෙසත් තව තැනක කරට අත දාගෙන ද සිටි­න්නේය. පිළි­වෙත වූ කලී බෝල්ට් නට් දමා සවි කරන ලද යමක් නොවේ. එය විෂය මූලික සහ තත්ත්වය අනුව දෝල­නය වන්නකි.

ඒ ආකා­රයේ භාවි­ත­යක් අපට ඕනෑම රටක් සමඟ තිබිය හැක්කේ වුවද, ඉන්දි­යාව සමඟ වූ බැම්මට එහෙම දෝල­න­යක් නැත. නළලේ කොටන ලද මිත්‍ර සන්ථ­ව­යක අප දෙදෙනා බැඳී ඇත්තේය. “ඉන්දි­යා­වට ශ්‍රී ලංකාව ඉතා­මත් වැද­ගත් සහ ප්‍රධාන සහ­කාර රාජ්‍ය­යකි.” යන ජය­ශං­කර්ගේ ප්‍රකා­ශය ගෙන­හැර දක්වන්නේ එම බැඳි­යා­වය. බැඳි­යාව ඇති සහෝ­ද­රයෝ විටින් විට සිය සබැ­ඳි­යාව වෙනස් කර ගන්නා සේ ඉන්දීය හැසි­රීමේ අමි­හිරි පල අප කාල­යක් තිස්සේ විඳ­වූ­වෙමු.

ඒ සියල්ල ගංගා නම් ගඟේ පා කළ අළු මෙන් අතී­ත­යට එක් වී හමා­රය.

විශේ­ෂ­යෙන්ම නරේන්ද්‍ර මෝදි පාල­නය වනාහි ඉන්දි­යාවේ එතෙක් පැවති ප්‍රභූත්ව දේශ­පා­ල­න­යට වෙනස් මඟක් ගත්තකි. එම දේශ­පා­ල­නය ඉන්දීය මධ්‍යම පන්තියේ ජන­ප්‍රි­ය­භා­වය සඳහා හේතු විය.

ශ්‍රී ලංකාව සඳහා අසීරු අවස්ථා ගණ­නා­ව­කදී ඉන්දීය සහාය හිමි­වූ­යේය. කොවිඩ් සම­යෙන් පසුව අප ලක්වූ ආර්ථික අසී­රු­තා­වය හේතු­වෙන් ඉන්න හිටි­න්නත් බැරි ගාණට ශ්‍රී ලංකාව පාත් වූ විට, ඉන්දි­යාව අපේ සහා­යට ආවේය. කලා­පයේ බල තුල­නය සඳහා ඉන්දීය මැදි­හත් වීම් පෙර කාලයේ පැව­තිය ද, දැන් ඉන්දි­යාව සිය කලා­පයේ මිත්‍ර­යන්ගේ දියු­ණුව ප්‍රාර්ථනා කරනා ස්ථාව­ර­යක සිටි­න්නේය.

මෙම ස්ථාව­රය ගොඩ­නැ­ඟීම සඳහා විසල් කාර්ය­යක් ඉටු කරන ලද්දේ ඊයේ මෙම දිව­යි­නට පැමිණි ජය­ශං­කර් විදේශ ඇමැ­ති­ව­ර­යාය. හෙතෙම ඉන්දි­යාවේ නව විදේශ ගමන අලළා රචනා කරන ලද කෘතිය ෆාත්ෆයි­න්ඩර් පද­නම සිංහ­ලට නඟා, ඊයේ දින­යේම ජය­ශං­කර් අතට පත් කළේය. ඉන්දීය ගමන නම් වූ එය, අප කලා­පය සඳ­හාම න්‍යාය පත්‍ර­යක් බවට එක් අත­කින් පත් වෙනවා ඇත.

‘වික්ෂිත් භාරත්’ නමින් ඉන්දි­යාවේ ඉදිරි විසි පස් වසර පිළි­බ­ඳව ජය­ශං­කර් වරක් දේශ­න­යක් පැවැ­ත්විය. “අප යාත්‍රා කර­නුයේ ‘වික්ෂිත් භාරත්’ වෙතයි. ලෝක­යත් අපි දිහා බලා­ගෙන ඉන්නවා. ඉදිරි අවු­රුදු 25 තුළ, නව අවස්ථා, නව තාක්ෂ­ණ­යන් සහ නව අභි­යෝග සඳහා වූ කාල­ප­රි­ච්ඡේ­ද­යක් ලෙස අප දකි­නවා. ඉන්දි­යා­නු­වන් අංක දෙක වීමට කැමති නැත. නමුත් අපි ලෝකයේ දෙවන විශා­ල­තම ආර්ථි­කය වනු ඇත.යනුවෙන් ඔවුහු එහිදි ප්‍රකාශ කළේය. ශ්‍රී ලංකා­වට වැද­ගත් වනුයේ මේ සංල­ක්ෂණ අව­ස්ථා­වය. ඉන්දි­යාව සම­බර කර ගනි­මින්, ලෝකයේ අනෙකුත් රට­වල් සමඟ ඇති ආර්ථික අවස්ථා, මෙම අව­ස්ථා­වේදී අප නෙළා­ගත යුතු වෙමු. ඒ සඳහා ජය­ශං­කර්ගේ ගමන අපට නව එළි­යක් දල්ව­නවා ඇත.

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT