Home » ජනතා මණ්ඩපය

ජනතා මණ්ඩපය

by Gayan Abeykoon
August 29, 2024 1:00 am 0 comment

යතු­රු­පැදි-පාපැදි නැව­තු­මක් දෙන්න

මාතර මහ නගර සභාව මඟින් පාල­නය වන කුමා­ර­තුංග මුනි­දාස මහ­ජන පුස්ත­කා­ලය මගින් පොදු මහ­ජ­න­තා­වට ඉටු­වන සේවය අති­වි­ශා­ලය. එහෙත් පුස්ත­කා­ල­යට පාපැදි යතු­රු­පැ­දි­ව­ලින් පැමි­ණෙන අයට පුස්ත­කා­ලය ආස­න්න­යේම පාපැදි, යතු­රු­පැදි නතර කිරී­මට ස්ථාන­යක් වෙන් කර නොති­බීම බල­වත්ම අඩු­පා­ඩු­වකි. එම නිසා පාපැදි සහ යතු­රු­පැ­දි­ව­ලින් පැමි­ණෙන අයගේ පහ­සුව සඳහා කඩි­න­මින් අව­ධා­නය යොමු වී ඒවා නතර කිරී­මට පුස්ත­කා­ලය අස­ලම ස්ථාන­යක් වෙන් කර දීමට කට­යුතු යොදන මෙන් නාග­රික කොම­සා­රි­ස්තු­මි­ය­ගෙන් ඉල්ලා සිටිමි.

වසන්ත ද සිල්වා

වැලි­ගම

 

දශක පහ­කින් නොහැ­දුණු මඟක්

හස­ලක ප්‍රාදේ­ශීය ලේකම් කොට්ඨා­ස­යට අයත් ලුණු­ම­ඬ­ල­කැ­ටිය ග්‍රාම­සේවා නිල­ධාරී වස­මට අයත් රන්දෙ­නි­ගල පාර 31 ඇළේ සිට පාලු­ග­ස්ක­ඩ­ව­ල­යන මාර්ගය අවු­රුදු පන­හක සිට අලු­ත්වැ­ඩියා කර නොමැති වීම නිසා ප්‍රදේ­ශ­වා­සීන් දැඩි අප­හ­සු­තා­වට පත්ව සිටිති.

මෙම මාර්ගය ගොවීන් වගා­ක­රු­වන් ඇතුලු විශාල පිරි­සක් භාවිතා කරන අතර මෙම මාර්ගය නිසි ලෙස ප්‍රති­සං­ස්ක­ර­ණය නොකි­රීම නිසා ඔවුන් දැඩි අප­හ­සු­තා­වට පත්ව සිටිති.

එනිසා අප රජයේ සියලු බල­ධා­රි­න්ගෙන් ඉල්ලා සිටින්නේ මෙම මාර්ගය කඩි­න­මින් ප්‍රති­සං­ස්ක­ර­ණය කර දෙන ලෙසය.

එම්.ජී නිහාල් ඇන්ටන්

හස­ලක

 

සා.පෙළ ගණිත පත්‍රයේ ගැට­ලුව

Y = f(x) යන්න සා.පෙළ දරු­වන්ට ඉතාම ආග­න්තු­කය. ඔවුන් එය දැක නැත. දුටු විටම වික්ෂිප්ත වෙයි. ගුරු­ව­රුන්ද පුදු­ම­යට පත් වන්නේ උසස් පෙළ සංයුක්ත ගණි­තයේ මුල සිටම ඉගැ­න්වෙන එහෙත් සා.පෙළ දරු­වන්ට එතු­මන්ලා විසින් උග­න්වන්නේ නැති මෙවැ­න්නක් ප්‍රශ්න පත්‍ර­යට එකතු කර තිබීම පිළි­බ­ඳ­වය. මෙවර සා.පෙළ ගණි­තය විභා­ගය පැවැ­ත්වුණු මැයි 13 වැනිදා සිට මේ පිළි­බ­ඳව විවිධ අය විවිධ දේ පැව­සූහ. ගණි­තය ප්‍රශ්න පත්‍රයේ අනා­ග­තය පිළි­බ­ඳව බොහෝ දෙනා මත පළ කළේ උසස් පෙළ සංයුක්ත ගණි­තයේ අව­ක­ල­නය, අනු­ක­ල­නය, භින්න භාග, ශේෂ ප්‍රමේය, ගුරුත්ව කේන්ද්‍රය, ප්‍රක්ෂිප්ත, දෛශික වැනි ඒක­ක­ව­ලින්ද ඉදි­රි­යේදී ගණි­තය ප්‍රශ්න පත්‍රය සැර­සිය හැකි බවයි. එසේ සිත­මින් ගුරු­ව­රුන් තර­ග­යට මෙන් විෂය නිර්දේ­ශ­යෙන් ඔබ්බට දරු­වන් ගෙන ගිය­හොත් දරු­වන්ට නිහඬ ගණිත විප්ල­ව­ය­කට මුහුණ දීමට සිදුව ඇති තත්ත්ව­යක් ඇති විය හැකි බවය.

එසේ ලැබී තිබූ ප්‍රශ්න­යට පිළි­තුරු ලිවී­මට දරු­වන්ට එත­රම් අප­හසු නොවේ. නමුත් එවැනි දරු­වන්ට පහ­සු­වන, ඉතා ඉහ­ළින් ලිවී­මට දත කට මැද­ගෙන එන ප්‍රස්තාර ප්‍රශ්නය මෙලෙස ඉතා ආග­න්තුක කරු­ණ­කින් ඇර­ඹුණු අයුරු දුටු විට තැති ගන්නා දරු­වාට පැය 3ක කාලය තුළ ඉතිරි ප්‍රශ්න 9කට පිළි­තුරු ලිවී­මට යාමේදී ඇති වන අප­හ­සු­තා­වය හා මාන­සික පීඩ­නය තුළ පිළි­තුරු ලියා ගැනී­මට ඇති වූ අප­හ­සුතා පිළි­බ­ඳව බොහෝ දෙනා මැසි­විලි නැඟීය. ගැඹු­රින් සිතන දක්ෂ අය­ටද විෂ­යය කරුණු පිළි­බ­ඳව අව­බෝ­ධ­යක් නැති අයද මෙම ගැට­ලු­වට මුහුණ දෙන්නට විය.

තවත් ගණි­තයේ ගැට­ලු­ස­හ­ගත තැන් කිහි­ප­යක් පිළි­බ­ඳව මෙසේ විමසා බැලිය හැකිය. 1983 වර්ෂ­යේදී ගණි­තය ප්‍රශ්න පත්‍ර­යද විභා­ග­යට පෙර පිටවී තිබුණි. එම නිසා එය ලීක් එක්සෑම් එක (Leak Exam) යනු­වෙන් හඳු­න්වනු ලැබීය. ගණි­තය ප්‍රශ්න පත්‍රය විභා­ග­යට පෙර බොහෝ දෙනා අතට ලැබී තිබිණි. එම නිසා එම ගණිත ප්‍රශ්න පත්‍රය නැවත වතා­වක් පව­ත්වනු ලැබීය. එය “විශේෂ ගණිත පත්‍රය” නම් විය. නමුත් එය කඩි­මු­ඩියේ සකස් කිරී­මේදී එහි නිර්මාණ ගණන නිවැ­රදි ගණ­නක් ලෙස ලැබී නොති­බුණි. ආකාර කිහි­ප­ය­කින් ගත් විට වෘත්තයේ කේන්ද්‍රය තැන් කිහි­ප­යක පවතී. එවර එම ගණන නොසෑදූ දරු­ව­න්ටද එම ලකුණු පිරි­නැ­මීම සිදු විය.

තවද 1999 හා 2000 වස­ර­ව­ලදී පම­ණක් 42 හා 45 යනු­වෙන් i හා ii වශ­යෙන් ගණිත ප්‍රශ්න පත්‍ර 4කට පිළි­තුරු ලිවී­මට සල­ස්ව­මින් දරු­වන්ට පැවැත්වූ සා.පෙළ විභා­ගද අත්හදා බැලීම් විය. එම කට­යුත්ත එම වසර 2න් පසු නතර විය.

නැවත සුපු­රුදු අයු­රින් සා.පෙළ විභා­ගයේ ගණිත ප්‍රශ්න පත්‍ර දෙකක් වශ­යෙන් පැවැ­ත්වෙ­න්නට පටන් ගැනුණි. නමුත් එම වසර දෙක තුළ විභා­ග­යට ඉදි­රි­පත් වූ දරු­වන් ද ඉතා අප­හ­සු­තා­ව­යට ලක් විය. මෙවැනි අත්හදා බැලීම් ඉතා භයා­න­කය. බොහෝ දරු­වන්ගේ ජීවිත මෙන්ම අනා­ග­ත­යද බොහෝ වෙනස් විය.

නමුත් කේම්බ්‍රිජ් වැනි ජාත්‍ය­න්තර විභා­ග­වල සාමාන්‍ය පෙළ දරු­වන් Y = f(x)  ‘වැනි සමී­ක­රණ පිළි­බ­ඳව හොඳින් ඉගෙන ගෙන ඇත. අපේ දරු­ව­න්ටද මෙවැනි දේ පිළි­බ­ඳව දැනු­මක්, අධ්‍යා­ප­න­යක් ලබාදී තිබුණේ නම්, අප­ටද මෙලෙස කති­කා­ව­තක් නැත. ඉහත කී අපගේ දරු­වන්ට සංඛ්‍යා­නය (Statistics) ඒක­ක­යේදී මධ්‍යන්‍ය සෙවී­මට fx වගු හා fd වගු පිළි­බ­ඳව ඉගැ­න්වීම ඉතා හොඳ කරු­ණකි. එය මිනිත්තු 18ක් පමණ වැය කළ යුතු ලකුණු 10ක ප්‍රශ්න­යකි. නමුත් ඉහත කී ජාත්‍ය­න්තර විභා­ග­ව­ලට ඉදි­රි­පත් වන දරු­වන් එම ගණ­නක් මිනිත්තු දෙකක්, තුනක් යාම­ටත් ප්‍රථම විද්‍යා­ත්මක ගණ­ක­යෙන් සාදා පෙන්වයි.

තවද අපගේ දරු­වන් ලඝු පොත භාවිත කර­මින් කරන්නා වූ ඉහත ආකා­රයේ ලඝු­ග­ණක ගණ­නද ඉහත දරු­වන් විද්‍යා­ත්මක ගණ­කය භාවිත කර­මින් ඉතා සුළු වේලා­ව­කදී කර පෙන්වයි. ත්‍රිකෝ­ණ­මි­ති­යද ඒ අතර වෙයි. නමුත් අපේ බොහෝ දරු­වන්ට මෙන්ම බොහෝ ගුරු­ව­රු­න්ටද විද්‍යා­ත්මක ගණ­කය (Scientific Calculator) භාවිත කිරී­මට දන්නේද නැත. තවද සම­හර දරු­වන් එවැ­න්නක් දැක හෝ නැත. නමුත් මේ දෙගො­ල්ලන්ම එකම රැකියා අව­ස්ථා­වන් සඳහා තරග කරති. එහිදී අපේ දරු­වන්ට අත්වන ඉර­ණම පිළි­බ­ඳව සිතා බලා යල් පැන ගිය ක්‍රම­වේද වෙනු­වට තාක්ෂ­ණය සහිත නවීන ක්‍රම­වේද අනුව ඉදිරි අධ්‍යා­පන වෙන­ස්කම් සකස් කළ යුතුය. එවිට අපේ බොහෝ දරු­වන් තර­ග­කාරී අධ්‍යා­පන ක්‍රම හමුවේ තව­දු­ර­ටත් අස­රණ නොවනු ඇත.

පියල් සෙනෙ­වි­රත්න

 

මෙතැන වැඩ­කට ගන්න

මාතර කඩ වීදිය ජනා­කීර්ණ පෙදෙ­සකි. මාතර මහා නගර  සභාවේ පොදු අර­මු­ද­ලින් ඉදි­කළ  කිය­වීමි ශාලාව 1994.03.17  දින  විවෘත කළ බව, දක්නට ලැබේ. ඉන් පසු මෑත­කදී එයට නුදු­රින්  අංග­ස­ම්පූර්ණ කිය­වීම් ශාලා­වක්  විවෘත  විය.

අද මෙම  පැරණි  භූමිය, කැලෑ­වට යටවී ජනේල, දොර­වල් දිරා­පත්ව කැඩී  බිඳී  අප­වි­ත්‍රව ඇති බව, ප්‍රදේ­ශ­වා­සීහු පව­සති. පොදු ගොඩ­නැ­ඟිලි  කුලි­යට ගෙන, රාජ්‍ය ආය­තන පව­ත්වන අව­ධි­යක රජ­යට අයත් මෙවැනි වටිනා භූමි­යක තැනූ ශාලාව අලු­ත්වැ­ඩියා කර, රාජ්‍ය ආය­ත­න­යක් එම ස්ථානයේ පිහි­ටු­වීම නැණ­වත් ක්‍රියා­වක්  බව, ජන­තාව පව­සති.

එම­ඟින් විශාල රාජ්‍ය මුදල් ප්‍රමා­ණ­යක්  ඉතිරි කර ගැනු­මට හැකි­වෙනු ඇතැ­යිද, ඔවූහූ පෙන්වා දෙති. බල­ධා­රීන්ගේ අව­ධා­නය පිණි­සයි.

අනුර ද සිල්වා
මාතර 

 

සංචාරකයන්ගේ ආදර්ශය

අකු­රළ මුහුදු වෙර‍ෙ­ළහි තැන තැන කැළි­ක­සළ ගොඩ­ගැ­සීම  හේතු­වෙන් ජරා­වා­සවී ඇතැයි ද ඇතැම් අව­ස්ථා­ව­න්හීදී, එවා­යින්  විශාල දුඟ­දක් හමන බවද, ජන­තාව පව­සති.  විදෙස් සංචා­රක තරු­ණි­යන් පිරි­සක් පසු­ගි­යදා මාද­ම්පා­ගම, අකු­රළ මුහුදු වෙරළ පවිත්‍ර කිරීමේ ශ්‍රම­දා­න­යක යෙදී සිටි­යහ. විදේ­ශීය තරු­ණි­යන් විසින් එකතු කරන ලද අප­ද්‍රව්‍ය විශාල බෑග්ව­ලට දමා ගනි­මින් නවා­තැන් ගත් හෝට­ල­යට පැමිණ සිටි­යහ. හෝට­ලයේ කළ­ම­නා­කා­රී­ත්වය  මැදි­හත්ව, රත්ගම ප්‍රාදේ­ශීය සභාවේ සහා­යද සමඟ එම කැළි­ක­සළ රත්ගම කසළ ප්‍රති­ච­ක්‍රීය මධ්‍ය­ස්ථා­න­යට රැගෙන ගිය බව, නිල­ධා­රීහු පව­සති. මෙය රට­ටම ආද­ර්ශ­යක් බව, ජන­තාව පෙන්වා දෙති.
 අනුර ද සිල්වා – මාතර


You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT