“මිහිමව රකින්නට තෙලිතුඩක් මවන රූ රටා” ලෙස නම් කළ නෙස්ලේ ලංකා හි සමස්ත ලංකා පාසල් චිත්ර තරගය කනිෂ්ඨ සහ ජ්යෙෂ්ඨ අංශවල ජයග්රාහකයන්ට ත්යාග හා සහතිකපත් ප්රදානය කරමින් පසුගිය සතියේ අවසන් විය. ලෝක පරිසර දිනය නිමිතිකර ගනිමින් අධ්යාපන අමාත්යාංශය සහ මධ්යම පරිසර අධිකාරිය එක්ව මෙම තරගය සංවිධානය කරන ලද්දේ පාසල් අපද්රව්ය කළමනාකරණ වැඩසටහනේ දිගුවක් ලෙසය. මෙය ශ්රී ලංකාවේ අනාගත පරපුරේ අපද්රව්ය වගකීමෙන් යුතුව බැහැර කිරීම පිළිබඳව දැනුවත් කිරීමට උපකාරී වේ. මෙම කසළ කළමනාකරණය පිළිබඳ දැනුවත් කිරීමේ වැඩසටහන සඳහා මේ වසරේ දිවයින පුරා පාසල් 800කට අධික සංඛ්යාවක සිසුන් 400,000කට ආසන්න සංඛ්යාවක් සහභාගී කර ගැනීමට හැකි විය. මෙම චිත්ර තරගය සඳහා දිවයින පුරා පාසල් නියෝජනය කරන සිසුන්ගෙන් 80,000ක පිරිසක් සහභාගි විණ.
මේ සම්බන්ධයෙන් අදහස් දැක්වූ නෙස්ලේ ලංකා හි කළමනාකාර අධ්යක්ෂ බර්නි ස්ටෙෆාන් මහතා,
“පාසල් අපද්රව්ය කළමනාකරණ වැඩසටහන අපද්රව්යවලින් තොර අනාගතයක් නිර්මාණය කිරීමේ අපගේ ගමනේ වැදගත් මුලපිරීමකි. වගකිවයුතු අපද්රව්ය කළමනාකරණය පිළිබඳව පාසල් දරුවන් දැනුවත් කිරීම අපද්රව්ය වෙන් කිරීම සහ එකතු කිරීම ඉහළ නැංවීමට සහ ධනාත්මක හැසිරීම් වෙනසක් ඇති කිරීමට මෙය උපකාරී වනවා. මෙම ගමනේදී, අපගේ ප්ලාස්ටික් ඇසුරුම්වලින් 95%ක්ම 2025 සඳහා ප්රතිචක්රිකරණය සඳහා නිර්මාණය කර ඇති බව සහතික කිරීමේ අපගේ කැපවීම තුළ අපි ස්ථිරව සිටිමු.
තෝරාගත් ජයග්රාහකයින් හඳුනාගෙන තෑගි ප්රදානය කිරීමේ උත්සවයක් 2024 ජුනි 13 වැනි දින කොළඹ ගෝතමී බාලිකා විද්යාලයේ දී පැවැත්විණි. මෙම අවස්ථාවට අධ්යාපන අමාත්ය ගරු ආචාර්ය සුසිල් ප්රේමජයන්ත මැතිතුමා, මධ්යම පරිසර අධිකාරියේ සභාපති වෙනුර ප්රනාන්දු මහතා සහ විදුහල්පතිනි සුනේත්රා වික්රමසිංහ මහත්මිය ඇතුළු හවුල්කාර ආයතන සහ ගෝතමී බාලිකා විද්යාලය නියෝජනය කරන නිලධාරීන් සහභාගි විය.
අධ්යාපන අමාත්ය සුසිල් ප්රේමජයන්ත මැතිතුමා අදහස් දක්වමින් පවසා සිටියේ “මෙම චිත්ර තරගය සිසුන්ට පාරිසරික භාරකාරත්වය සහ තිරසරත්වය සඳහා වූ කැපවීම ප්රකාශ කිරීමට වේදිකාවක් ලබා දෙනවා පමණක් නොව, ඔවුන්ගේ අදහස් කලාත්මක ලෙස නිරූපණය කිරීමට දක්ෂතා ඇති අංකුර කලාකරුවන් සහ නවෝත්පාදකයින් ද නිර්මාණය කර ඇත. අධ්යාපන අමාත්යාංශයේ අපි, ඔවුන්ගේ මුල් පාසල් අවධියේ සිටම දරුවන් අතර පාරිසරික වගකීම පිළිබඳ හැඟීමක් වර්ධනය කිරීමට තරයේ විශ්වාස කරන අතර, මෙම උත්සවය අපගේ පෘථිවිය ආරක්ෂා කිරීම සහ ආරක්ෂා කිරීම සඳහා දැනුවත් කිරීම සහ සාමූහික වගකීමක් පෝෂණය කිරීම සඳහා කදිම අවස්ථාවක් ලෙසත් පෙන්වා දිය හැකියි.